Upendo dagen - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu Upendo dagen - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu

Upendo dagen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Lindsy

10 November 2009 | Kenia, Nyeri

Zo lieve lezers van mijn blogs...het is weer eens tijd voor een nieuw bericht :).

De titel van deze blog zegt het al, de afgelopen dagen heb ik doorgebracht met de kinderen van Upendo.

Eigenlijk stond Nyeri Hill op de planning van zaterdag, maar voor de kids was het te fris/koud (23 graden) om daar naar toe te gaan. Dus toen werd het spelen op het "speelveld" bij Bernard en Purity (Baboe en Shjoshjo: opa en oma). Met wat sponsorgeld een badmintonsetje, ballen en springtouwen gekocht.
Wat een energie hebben die kinderen...die kunnen spelen zeg! Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan ;). Iedereen heeft zijn eigen manier van spelen en je ziet duidelijk verschillen in wie wat leuk vindt om te doen. Ook zonder het speelgoed weten ze van dopjes, vuilniszakjes, elastiekjes, bladeren, bloemen een "keukentje" te maken en natuurlijk moest ik het gekookte eten proeven...jam jam jam ;). De small-ones raken op een gegeven moment uitgeput en vallen dan lekker in slaap en daar had ik stiekem ook wel zin in, maar dat zat er voor mij nog niet in. Gewoon lekker doorgaan met schommelen, tikkertje, voetbal spelen etc. Ook maken sommige meiden mijn haren af en toe "mooier".
De kinderen hadden zoveel plezier dat ze niet terug wilden naar Upendo. Maar aangezien ze toch moesten eten, gingen ze maar :). Ze naar huis gebracht en daar samen gegeten.

De nacht van zaterdag op zondag was een slechte nacht: rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, neus dicht, opgezette keel, geirriteerde ogen...Ohjeeh, toch geen griep h`e. Na wat paracetamol, ibuprofen, neuspray, keeltablet (jaja, had alles bij me vanuit thuis) en wat uurtjes slapen voelde ik me al beter. Zondag ben ik met Alice en Jackson naar een vriendin van Alice gegaan voor de "babyshower". Ga maar eens 5 uur ergens zitten waar ze voor jou een onbegrijpbare taal spreken...wist niet dat ik zo stil kon zijn :p. Was wel leuk om te zien hoe Alice en haar vriendinnen genoten van de tijd samen. De reis ernaartoe was het trouwens waard, geweldige bomen en planten gezien en natuurlijk de koeien, kippen, geiten, schapen en ezels die niet kunnen ontbreken aan het dagelijkse straatbeeld.

Gisteren was het heerlijk weer, 28 graden en dus warm genoeg om met de kinderen naar Nyeri Hill te gaan. Jackson stopte de auto en zei 'zo loop maar verder'. Dus alle grote kinderen EN Little Kevin hebben naar de top van Nyeri Hill gelopen (lees: geklauterd). Leuk om te doen, al was het soms voor een Mzungu (blanke) zweten en puffen in 28 graden zonder water. Bij de top aangekomen kreeg iedereen een halve lepel pure glucose...geef ze vooral nog meer energie ;). Even uitgerust en toen weer gespeeld: verstoppertje, een soort zakdoekje-leggen, renwedstrijd, snoepjes zoeken etc.

Opeens schreeuwt Jackson 'get down' en iedereen liet alles vallen en ging plat liggen op de grond. Vloog er een zwerm van duizenden bijen over ons heen. Jackson vertelde dat als je eenmaal gestoken bent ze allemaal op je af komen en dat je dood kan betekenen. Volgens mij was ik de enige die er van schrok, de kids natuurlijk lachen.

De dagen met de kinderen waren erg leuk en ze lijken erg gelukkig met het leven dat ze hebben in en om Upendo.
Wist je dat:
-De kinderen (en vele andere Kenianen) mijn naam niet kunnen uitspreken en ik daarom Lowla heet.
-Big Purity, Naomi en Janet (de oudste meiden) stoer doen, maar ze eigenlijk lieve, giechelende pubermeiden zijn.
-Julianna een crea-bea is. Die maakt van een mug een olifant in positieve zin.
-Maina en Naftali zich uitermate goed amuseren met autobanden.
-Mary-ann behoorlijk driftig kan zijn als ze haar zin niet krijgt.
-Little John meestal rond loopt te zwaaien met een stokje.
-Als je de kinderen een camera geeft, ze stil zijn en dat dit betekent dat de foto's bij dit verhaal mede te danken zijn aan de Upendo-kids.

Ohjah, allemaal bedankt voor de reacties, smsjes, mails, hyveberichtjes etc.

Lala Salama (slaap lekker)

  • 10 November 2009 - 20:00

    Cilem.mia.ingrid:

    Hallo Laura,
    Wat een verhalen zeg!! Echt super om eens mee te maken. We hebben je geprobeert te bellen maar helaas zonder resultaat.
    Dan toch maar via deze weg; heel veel plezier !!!
    Groetjes en een dikke knuffel van Cilem, Mis en Ingrid!!!!

  • 10 November 2009 - 20:57

    Inge:

    Heej Laura!!!

    Klinkt alweer erg leuk allemaal! En zie inderdaad dat je al een vervangster voor mij hebt gevonden, haha! Je hoeft in ieder geval werk niet te missen, want is weer druk, druk, druk. Wij missen je wel in ieder geval hoor! Heel veel plezier nog en laat je haartjes maar goed verwennen!

    Xx, inge

  • 10 November 2009 - 21:22

    Sandra:

    poehe kan me wel voorstellen dat je ook wel een dutje had willen doen net als die kids.

    tot de volgende keer!!
    -=xXx=-
    Sandra

  • 10 November 2009 - 22:07

    OMA COBI :

    Laura je verhaal gelezen
    je kunt goed vertellen wat leuk de spelen die je met dekinderen doet ben jeweer inje kindertij
    wat een mooie foto.s van het grut .verder hier alles prima.als er bezoek
    is zet ik de leptop klaar om telaten lezen je
    verhaal.als je weer thuis
    bent dan is het weerwennen en ook nog wat
    wij hebben. het kontakt met Kenia zal wel blijven
    ik wens je nog veel zon. en een dikke knuffel van
    OMA COBI.

  • 11 November 2009 - 12:45

    Bonnie:

    Lowla!
    Klinkt erg goed allemaal! Echt super dat het zo mooi is allemaal daar.
    Nog 2 dikke weken en dan ben je weer terug. Amuseer je & tot dan.

    Bonnie, je voormalige hulpje

  • 12 November 2009 - 09:01

    Guus:

    Heey Laura,
    Nou ik zit inmiddels bijna een week thuis met griep.(nee niet de variant Mexicaan).
    Heb even(uurtje..)je verhalen door gelezen.
    Ben blij voor de postduiven dat e-mail is uitgevonden, ander hadden ze behooorlijk vlieguren kunnen maken met al die verslagen van jouw hahaha.
    Goed te horen dat alles goed gaat daarzo!!
    Wat een verhaal met die bijen zeg, lijkt me een zeer apparte ervaring?
    Nou we blijven je verslag volgen uiteraard, geniet er van!
    Mocht je nog iets nodig hebben, laat het maar weten!!

    Groetjes P&G

  • 12 November 2009 - 11:15

    Ineke:

    Hoi "Lowla"
    Wat kun jij ontzettend smakelijk vertellen, ik zit te genieten van al je verhalen en zie het allemaal voor me gebeuren. Heb al een redelijk indruk van hoe het daar aan toe gaat! En wat lijkt de tijd snel te gaan, voelt dat voor jou ook zo?
    Een heel fijne tijd nog!
    Groetjes
    Ineke

  • 12 November 2009 - 15:48

    Nils:

    Hey Lau!

    zo te zien en horen(lezen) gaat het je allemaal goed af daar. Hoop dat je ook wat tijd neemt voor je eigen ontspanning. Om ff op je krabbel te reageren, met Angelika en mij gaat alles prima. Zal je wel bijpraten als je weer thuis bent, dat verwacht ik dan ook van jou! Geniet ervan en tot gauw!

    grtzzz

  • 12 November 2009 - 19:50

    Esmé:

    Lieve Lowla,

    Wat een super verhalen, geniet ervan om te lezen dat het zo goed me je gaat. Wat een ervaringen doe je daar op en die bijen....eng hoor! Zorg goed voor jezelf en neem wat ontspanning want ziek zijn kun je daar echt niet gebruiken. Overigens ook niet als je terug bent we moeten natuurlijk wel bijkletsen!

    Liefs Esmé

  • 12 November 2009 - 23:57

    Tessa:

    Lieve Lola, hahahaha!

    wat een heerlijk verhaal weer, voel me net of ik er ben als ik je 'wist je dat- tekstjes' lees! Jep, Mary Ann, wat een karakter he!!!! Ik mis de kids, geef ze een dikke kus van mij, heb geboekt, ben er 3 januari weer!!!!!! Ik blijf me tot dan amuseren met jouw geweldige verhalen, top!

    Liefs

  • 13 November 2009 - 00:06

    Tessa:

    P.S.
    Zit de foto's met tranen in mijn ogen te bekijken, hahaha, wat een lieve kids he, wished I was there!!!! Geniet meis, van elke minuut!!!!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Upendo

Recente Reisverslagen:

27 November 2009

Afscheid is nabij

24 November 2009

Laatste paar dagen

22 November 2009

3 dagen Masai Mara en 9 lekke banden verder

17 November 2009

"It's all about the money"

15 November 2009

De toerist uithangen
Laura en Lindsy

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 63939

Voorgaande reizen:

24 November 2010 - 11 December 2010

Lindsy en Laura @ Upendo

31 Oktober 2009 - 29 November 2009

Upendo

Landen bezocht: