De toerist uithangen - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu De toerist uithangen - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu

De toerist uithangen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Lindsy

15 November 2009 | Kenia, Nyeri

Hamjambo!

Asanti voor al het geld dat bij wordt gestort, moet nog flink aan de slag geloof ik ;).
Asanti voor alle berichtjes. Krijg uit alle hoeken en gaten wat te horen, echt SUPER dat jullie deze reis met me delen!

Lieve lezers, kruip in de huid van Lowla "de toerist".
Aangekomen bij de Aberdare Country Club,10.30, meld ik mij bij de receptie. Charles, de manager(die ik vrijdag al had gesproken) verwelkomde mij zeer vriendelijk (lees: gooide al zijn charmes in de strijd :s).
Ik checkte in, mijn backpackje kreeg een label en werd door de vriendelijke James verzocht hem te volgen naar de tuin. Ik volgde hem braaf en nam plaats op een zeer comfortabel bankje met uitzicht op Aberdare. Ik hoorde vogelgeluiden die ik nog nooit in me leven gehoord had. Ondertussen bij James een heerlijke koude cola besteld, daar had ik echt zin in.
(Even voor de duidelijkheid: de meeste Kenianen beschikken niet over een koelkast en/of vriezers, daar dit te duur is en/of ongebruikelijk. Ik drink dus meestal lauwe of warme dranken).
Na een koude cola kon ik plaatsnemen in het restaurant, waar ik eerst een lekkere, maar lelijk-uitziende pompoenensoep voorgeschoteld kreeg. Daarna mij als een idoot ;) over het buffet laten gaan. Oftewel bescheiden opgeschept en van het eten genoten. Andere Europeanen dachten daar anders over en dat was ook wel aan ze af te zien.
Afijn.
Een wandelingetje rondom de Country Club gemaakt (Raadsel: wat voor muziek klonk er op de achtergrond?). Ondanks de muziek een mooie omgeving en volgens mij ook een luxe en prettige plek om te verblijven. "Lowla, de toerist" koos echter voor een nachtje in 'The Ark', een hotel in het Aberdare Park waar je een beschermde nacht beleefd tussen de dieren en de volgende ochtend op safari gaat.
Rond de klok van drie werden we met een degelijke bus richting het Aberdare Park gebracht. Eenmaal door de poort (hekje) krijg je meteen het gevoel dat je "in-the-wild" bent, daar je buffalo's op de weg ziet lopen en de degelijke bus je opeens een volledige massage geeft vanwege de bumpy-roads. De weg naar het hotel is groen, heuvelachtig, dierrijk en zonnig. Met de Ark in zicht begint het vakantiegevoel eindelijk te komen. Ik kon de olifanten rondom de Ark al zien lopen!
Nadat ik mijn kamer had gezien, een kopje koffie gescoord en op een van de decks mijn zintuigen laten prikkelen. Lezers, ga dit een keer doen!
Na een uur olifanten, herten, buffalo's, vogels, zwijnen (Poemba's) te hebben geobserveerd, was het tijd om de bosvogels te voeren. Al eens het gevoel gehad dat je werd gebombardeerd door vogels...ik wel!
Na een lekker diner, uitgebreid warm gedoucht en daarna plaatsgenomen bij de open haard. Waar ik trouwens ook uitzicht had op alles buiten. Telkens als er weer een "ander of apart" dier te voorschijn kwam, ging er een buzzer af of werd je door een van de personeelsleden gewaarschuwd. Veel mede-toeristen lagen al rond 21u in bed...lekker het rijk voor mij alleen ;). Na wat uurtjes dierenspotten en wat geschrijf in mijn boekje, het bed opgezocht. Plof..zat helemaal weg in dit bed :S. Was wel voorverwarmd met kruiken :D. Binnen no-time lag ik in coma.
Om 06.00 (gaap, vroeg vroeg vroeg) word ik harmonieus gewekt door een of andere kerel met een radiootje. na twee keer omdraaien toch opgestaan, gegeten en toen was het alweer tijd voor de Safari. Behalve Big George als tourguide, had ik een busje voor mij alleen. George had een hele planning en ik vond het prima. Naast allerlei verschillende dieren spotten, bezoek ik drie verschillende watervallen in de Aberdare. Voor elke waterval moet ik een behoorlijke afdaling en ook weer klim maken, maar ze zijn het allemaal waard. Heerlijke verfrissing in je gezicht op het moment dat je bij zo'n waterval in de buurt bent.
Ik zie een vlak landschap dat droog is, ik ga berg op berg af, ik zie een bamboe-bos, ik ga naar links en recht, ik zie een waterrijke vlakte...van alles wat.
Na een Safari van ongeveer 8uur wordt ik door George netjes teruggebracht naar de Country Club. Daar wacht ik op Jackson om me op te halen. Aangezien het in Kenia Pole Pole (rustig aan) gaat, een Afrikaans biertje 'Tusker' gedronken om het wachten wat aangenamer te maken.

Nou, dit was mijn weekendje toerist uit hangen in een vogelvlucht. Ik kan er nog veel meer over schrijven, maar daar heb ik de fut niet voor. Bovendien heb ik dan nog wat te vertellen als ik thuis ben.

Aanstaande donderdag vertrek ik hoogstwaarschijnlijk voor 3 dagen naar Masai Mara :). In de tussentijd blijf ik in en om Upendo geld uitgeven :).

Zie de foto's om je te verplaatsen in hetgeen dat ik dit weekend heb gezien.

Liefs xxx

  • 15 November 2009 - 21:26

    LinsLiekeBonCorine:

    Lowlaaa!!
    Lieke vind dat je geweldig kan schrijven. We hangen aan je digitale lippen.
    We genieten van je avonturen en vinden het super dat je je zo amuseert.
    Wie is nu de hoofdrolspeler in je verhaal? James of Jackson? Nja, hopelijk komen we er snel achter.
    & als de voorspelling van Klazina klopt gaan er binnenkort een paar single collega-tjes je achterna.
    We hopen snel weer van je te horen.

    2deloee Groetjes


  • 15 November 2009 - 23:45

    Oma Cobi :

    laura wat fijn dat je wat kunt zien van de omgeving is even wat anders dat heb je verdiend het is niet mis wat ik alle maalleest deze reis zul je niet gouw vergeten wat een mooie foto.s heb je gemaakt dat is savarie ik maak wel fouten leest er maar over heen.ikben net thuis moest met het koor zingen in de schouburg in heerlen en het opera koor en de harmonie was helemaal uit verkocht wasgewedig om daar te staan het is nu
    half 1 dus genoeg geklets ganu slaapen veel liefs oma.xx

  • 16 November 2009 - 07:04

    Mams:

    Prachtig, we hangen allemaal aan je lippen als je weer zo.n reisverslag zend naar ons. Je hebt een leuke manier van vertellen (digitaal). We genieten met je mee van alle momenten die je beschrijft. En ja dan kan ook niet anders of ze zenden je allemaal nog wat voor de goede doelen die jij zelf uitzoekt aldaar. Ik ben heel trots op je en we zien je alweer binnen kort. Dikke kus en knuffels van mams.

  • 16 November 2009 - 11:17

    Nicky:

    In een woord... GEWELDIG!

  • 16 November 2009 - 12:02

    Pap:

    Als je moeder wat schrijft kan ik natuurlijk niet achterblijven. Even wat ontspanning tussen de wilde dieren en wat tijd voor jezelf. Ik neem aan dat je nu weer terug in Upendo bent en je je "oude" activiteiten weer opgepakt hebt. Het uitdelen van pakketten en electriciteit. Zitten trouwens hele mooie foto's tussen en geeft daarom ook een goede indruk van je reis. Ga je met de Masai dansen, je weet dat je dan hoog moet springen maar met je volleybal ervaring zal dat geen problemen opleveren. Heb gisteren Trees nog ontmoet en je site doorgegeven. Blijf schrijven en foto's maken xxx pap.

  • 16 November 2009 - 12:05

    Jan &Esmé :

    Hallo Laura,

    Volgens Jan ben je toch echt op de gevaarlijke toer gegaan....niet wat de mannen betreft maar wat avontuur betreft. Je moet wel een beetje uitkijken.
    Laura, ik kan alleen nog maar kwijt fantastisch!

    Liefs Jan en Esmé

  • 16 November 2009 - 12:23

    Inge:

    Heej Laura!

    Hehe, eindelijk beestjes ;) Supermooie foto's! Ga me nu klaar maken voor mijn sollicitatiegesprek.. spannend! Heel veel plezier nog en geniet er nog van!
    Xx, inge

  • 16 November 2009 - 17:30

    Tante Louise:

    Laura het is genieten van je verhalen,als ik je mail open ben ik weer verrast wat je allemaal ziet en dat in zo'n korte tijd,ik heb Lotte nog gezien bij bijsmans was leuk, kienen van de spaarkas niks gewonnen was voor het goede doel.Nog bijna 2 weken en dan ben je een hele ervaring rijker, maar het zal me niet verbazen als er een vervolg komt.Heel veel plezier en een knuffel Louise.

  • 16 November 2009 - 19:21

    Broer:

    Hey zus,

    fijn om te lezen dat je ook even weg kan van de zware, aangrijpende dingen en ouderwets een beetje de westerse toerist uit hebt kunnen hangen.

    Heb de verhalen nog niet allemaal gelezen, maar wilde toch even laten weten dat ik het geweldig vind wat je allemaal aan het doen en het beleven bent. Ben vooral benieuwd naar het volledige reisverslag bij terugkomst, wat nu de meeste indruk heeft gemaakt, wat je het mooist, het meest aangrijpend vond, etc.
    Ben wel jaloers, mag je weten ;), maar ik vind het ontzettend goed van je, deze reis te (durven) ondernemen.

    Ik moest trouwens wel even lachen toen ik per ongeluk Aderbare Poema las, en me afvroef of m'n zusje zich nog wel kon herinneren hoe een katachtig roofdier eruit zag :).

    Zie je over een week of twee, veel reisplezier en ontdekkingen nog toegewenst. Tot binnenkort,

    Paul

  • 16 November 2009 - 20:10

    Cecile Va Loon:

    Hey Laura! Wat fantastisch helemaal geweldig...........ben jaloers op je! Geniet van deze bijzondere ervaring en geef al die lieve mensen en vooral die kindjes een dikke kus van me ....
    SUPER LAURA .... ben je wel voorzichtig!! XXX

  • 16 November 2009 - 22:34

    Nachtdienst :

    Hey laura!!!!

    hier de groetjes van de nachtdiensten van het heugderlicht!!!
    geniet nog van je avontuur!!


  • 17 November 2009 - 15:21

    Niels:

    Haha ik lees Charles, bankje en charmes... wat voor broek heeft hij aan?
    :-)

    foto's zijn super! vooral Poemba!!!
    have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Upendo

Recente Reisverslagen:

27 November 2009

Afscheid is nabij

24 November 2009

Laatste paar dagen

22 November 2009

3 dagen Masai Mara en 9 lekke banden verder

17 November 2009

"It's all about the money"

15 November 2009

De toerist uithangen
Laura en Lindsy

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 63951

Voorgaande reizen:

24 November 2010 - 11 December 2010

Lindsy en Laura @ Upendo

31 Oktober 2009 - 29 November 2009

Upendo

Landen bezocht: