Kort en krachtig - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu Kort en krachtig - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu

Kort en krachtig

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Lindsy

06 November 2009 | Kenia, Nairobi

Lieve lezers,

Vanuit een cyberhok het volgende: Heb helaas niet genoeg tijd om een heel reisverslag te schrijven, omdat ik vandaag van alles op de planning heb staan. Ik heb zoveel te vertellen, dus bereid jullie maar alvast voor, want de volgende keer krijgen jullie me toch een lap tekst voor de neus :P.

In het kort:
-In Upendo geweest. Heerlijk om de
kids om je heen te hebben.
-Heb een Ziekenhuis bezocht, wat een
wereld van verschil vergeleken met
onze ziekenhuizen..pff.
-Heb de scholen van de kinderen
bezocht en ben uitgenodigd om op een
lagere school een ochtend NL-les
te geven.
-Heb verschillende tehuizen bezocht
en ben uitgenodigd om een ochtend
mee te helpen verzorgen.
-Eerste paar voedselpakketten
uitgedeeld, wat een ervaring.
-Keniaanse Markt ervaren, wat een
drukte!!!
-Old-fashion-way kleding gewassen.

Een paar "Wist-je-datjes":
-Sommige Kenianen nog nooit een
Mzungu (blanke) hebben gezien.
-Ik tot nu toe alleen de voet van
Mt.Kenya heb kunnen zien.
-'s Nachts wanneer het regent
massaal vlinders uit de grond
opkomen en na de regen weer naar
beneden vallen en hun vleugels
verliezen.
-Ze geen koelkasten of vriezers
hebben.
-De vrouwen werken, werken, werken
en de meeste mannen wat rondlopen
in het dorp, kletsten, eten en
drinken.
-We iedere ochtend de Matatu moeten
aanduwen omdat de accu niet zo
goed werkt.

De volgende keer krijgen jullie een uitgebreidt verslag waarin ik in geuren en kleuren zal vertellen over alles hierboven. Hoop ook foto's te kunnen plaatsen (werkt namelijk niet altijd).

Liefs xxx
Meisje meis, op reis

  • 06 November 2009 - 10:26

    Floor:

    Hey laura,

    het klinkt alsof je het wel naar je zin hebt daar! Dat is voor mij in ieder geval ook een goed teken ;)
    Fijn dat ik alvast weet dat ik iedere dag de Matatu mag aanduwen hihi! Dan kan ik alvast wat spieren gaan kweken!

    Ik kijk uit naar je volgende verslag! En foto's natuurlijk!

    Xx floor

  • 06 November 2009 - 12:00

    Mieke En Nigel:

    Jambo Laura,

    Fijn dat alles goed gaat en dat je wat kunt betekenen voor die mensen en kinderen daar. Veel plezier en geniet met volle teugen. We vinden het erg knap van je dat je deze uitdaging bent aangegaan.
    Keep up the good work!
    Liefs van Mieke en Nigel

  • 06 November 2009 - 12:30

    Angela:

    Jambo Laura,

    Haha die wist je datjes komen me bekend voor! Ik wacht weer met plezier op je volgende berichtjes!

    Liefs Angela

  • 06 November 2009 - 14:59

    Oma Cobi:

    schat tante dienis hier wij gaan naar de show even kijken naar de reis d ie jij maakt. geweldig.van het ziekenhuis kan ik mij in denken.wat heerlijk dat ik het kan laten zien
    veel liefs.oma en tante dien en een dikke knuffel.van ons beiden.

  • 06 November 2009 - 15:15

    Cilem:

    hoi Laura als je terug bent lijk je net een bouwvakker met gespierde armen van het duwen maar ja zoals hier ben je overal inzetbaar haha leik de indrukken die je al hebt gemaakt tot weers lezen
    groetjes en kijk uit

  • 06 November 2009 - 22:28

    Bonnie:

    Zie je, Kenia heeft een grote overeenkomst met de crisisopvang;

    De vrouwen werken, werken, werken en de meeste mannen wat rondlopen, kletsten, eten en drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Upendo

Recente Reisverslagen:

27 November 2009

Afscheid is nabij

24 November 2009

Laatste paar dagen

22 November 2009

3 dagen Masai Mara en 9 lekke banden verder

17 November 2009

"It's all about the money"

15 November 2009

De toerist uithangen
Laura en Lindsy

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 63949

Voorgaande reizen:

24 November 2010 - 11 December 2010

Lindsy en Laura @ Upendo

31 Oktober 2009 - 29 November 2009

Upendo

Landen bezocht: