Jambo! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu Jambo! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Laura en Lindsy - WaarBenJij.nu

Jambo!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Lindsy

01 November 2009 | Kenia, Nyeri

Na een reis van totaal 26 uur was ik op plaats van bestemming...Nyeri, Kenia.

Schiphol: pap en mam hadden me afgezet en ik had daarna nog even de tijd voordat ik naar de Gate moest. Daar zat ik dan, op een rood bankje, nuchter en relaxt, onder het genot van Milow's muziek en een vitamine-watertje. Het besef dat ik naar Kenia ging begon langzaam aan te dagen. Een paar collega's hadden trouwens een geweldige bel-timing ;).

Turkijke: heb me nog nooit zo bekeken gevoeld als op het vliegveld van Istanbul. Ben nog net niet ten huwelijk gevraagd. Gelukkig was het tijdsverschil in mijn voordeel en was het 1 uur minder wachten. Voordat ik het wist kon ik al inchecken en aan de 6,5uur richting Nairobi beginnen.

Jammer genoeg was het al donker en kon ik vrijwel niets van de vlucht meekrijgen op hier en daar wat lampjes na. Eenmaal geland visum gehaald en geld gewisseld...uur later stond ik buiten, waar Jackson en z'n vrienden op me stonden te wachten. Hele opluchting, want ik was doodmoe. Hup, in de auto en op naar Nyeri. In de auto nog kostelijk moeten lachen om het zingen van de heren op 'As long as you love me' van de wereldberoemde Backstreetboys :D.

6.30: warm ontvangst gekregen bij de Fam.Wachira. Heerlijke warme thee met melk en suiker gehad (Afrikaanse thee) en een boterham met jam en echte Blue Band. Al bijna slapende tijdens dit ontbijtje, maar snel het bed ingekropen.

09.30: Alweer wakker door alle dierengeluiden: koeien, kippen, honden, vleermuizen, ganzen etc. Het leven op een boederij is even wennen, maar wel leuk. Me op de veranda gezet en genoten van alles om me heen.

Later vandaag hier en daar ''op de thee'' geweest bij het keniaanse volk...de rust en relaxtheid, wat een luxe.
Toen het eerste bezoek aan het weeshuis: de kinderen hebben gezongen, gedanst, aan me geroken, aan me handen gelikt, met mijn horloge gespeeld etc. Was een hele ervaring...al die aandacht.
Toen nog even snel Nyeri ingegaan om drinkwater te halen voor mij.

Terug gekomen bij de Fam.Wachira viel de stroom opeens uit. Heel Kenia zonder elektriciteit, wat een donker. Zit nu met kaarsjes aan, met de laatste accutijd van de laptop dit berichtje te typen...hoezo old-skool vs modern :).

Aangezien ik niet veel tijd meer heb, komen de foto's de volgende keer en de rest van hetgeen dat ik nog wilde schrijven ook.

Liefs, xxx
Meisje meis op reis

• 02 November 2009 - 09:36

Lotte:

Hee lief huisgenootje,

wat is het toch stil zonder jou in huis...
    Maar aan je berichtje te zien geniet je er erg van daar, klinkt allemaal goed daar, en zie je al helemaal rondlopen daar op de boerderij.
    Ben benieuwd naar de foto's en hopelijk heb je snel weer stroom daar..

xx

• 02 November 2009 - 09:37

John Meis:

Dag Schat
    Gelukkig ben je goed aangekomen. Kan me voorstellen dat je je in Instanboel bekeken voelde. Fijn dat de mensen je daar zo goed opgevangen hebben. Gr. Pap en tot mails. kijk al uit naar de foto's.

• 02 November 2009 - 11:20

Joseph:

Hoi meisje meis,sorry dat ik niks meer heb laten horen ,lag plat met de griep.
    Ben weer boven jan en wens je een supermaand met veel leuke ervaringen.
    En je weet wat je moet doen als je heimwee krijgt,check de vent op het strandbedje...haha
    veel plezier en groeten joseph

• 02 November 2009 - 11:37

Esmé & Inge :

Dag lieve Laura,

Het lijkt erop dat je het erg naar je zin hebt. Klinkt in ieder geval spannend. We volgen je verhalen hier op het heugderlempke en kijken met smacht uit naar de volgende!

Heel veel plezier en hou je ogen open voor die ene linnen broek!

Liefs Inge en Esmé

• 02 November 2009 - 12:54

Tessa:

Kreeg van Jackson al te horen dat je een hele leuke meid bent, haha, wist ik toch al?! Ga lekker genieten van de kids, de fam. Wachira en de cultuur! Geef alle kids een dikke kus van mij!!!!!
    Liefs

• 02 November 2009 - 13:31

Oma Meis:

daar ben ik oma ik ben blij met internet heerlijk wat een mooi verslag ikben al blijals jedeze mail ontvangt laura je krijgt het nog druk met je mail watik zoleest veel liefs en geniet.er van dikke kus .

• 02 November 2009 - 14:49

Nicky En Lieke:

Meisje Meis,

Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Gelukkig heb je het naar je zin. We kijken vol spanning uit naar de volgende verhalen.
    Heel veel liefs
    Nicky en Lieke

• 02 November 2009 - 15:24

Michi:

hallo lieve collega,

wat super dat je zo goed bent opgevangen en vooral dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik vond je eerste verslag al leuk om te lezen. Ik ga je zeker volgen.
    Geniet er maar van en heel veel plezier want dit neemt je niemand meer af.
    Dikke kus michi

• 02 November 2009 - 15:26

Mams:

Hoi meiske, Ben blij dat je goed bent aangekomen en warm bent onthaalt bij fam. Wachira. Knuffel iedereen maar en geniet met volle teugen.
    Leuk verslag, we kijken alweer uit naar de volgende en alvast dikke kus van mams.

• 03 November 2009 - 09:46

Cilem:

Hoi Laura

goed te horen dat je de reis overleefd heb
    de rest zal ook wel indrukwekkend zijn ik volg je pas goed op je zelf engeniet ervan tot het volgende reis verslag

groetjes

• 03 November 2009 - 14:56

Les.:

dame meis!

Fijn om te horen dat je het zo fijn hebt daar!Heel veel rust, succes en genietmomentjes en hopelijk to snel als je weer terug bent!
    Ik hou je in de gaten hier op je waat ben jij nu..

Keep us al posted en have fun meisje meis!

xxx

• 04 November 2009 - 20:31

Pauline En Guus:

Hee Laura,
    Gave tijd zo te horen. Geniet van alle ervaringen, ben jaloers hoor haha. Ik ben best benieuwd wat er gedaan wordt op het psychosociale vlak voor de mensen en kinderen in de opvang daar. Wordt dat door een soort specialisten begeleid? Ik hoor het wel. We blijvenje volgen. xxx Pauline en Guus